חיפוש

חשיבות שימוש בחומרים יעילים ובטוחים לפתיחת סתימות כדי למנוע נזקים לצנרת

פתיחת סתימות בצנרת הביתית או העסקית היא משימה שגרתית למדי, אך חשוב להבין את החשיבות של שימוש בחומרים יעילים ובטוחים לביצועה כדי למנוע נזקים משמעותיים ויקרים לצנרת. להלן מספר נקודות חשובות:

בטיחות הצנרת

חומרים כימיים חריפים או חומרים חזקים מדי עלולים לפגוע בחומר ממנו עשויה הצנרת. סוגים מסוימים של צנרת רגישים במיוחד לנזקים מחומרים בעלי רמת חומציות גבוהה, חומרים שוחקים או חומרים המכילים חומרים ממסים כגון ממיסי שומנים. נזק כזה יוביל לקיצור אורך החיים של הצנרת ואף לנזילות ובעיות חמורות יותר בעתיד.

מניעת הידרדרות הסתימה

שימוש בחומרים לא יעילים מספיק לפתיחת סתימות עלול להשאיר שאריות של הגורמים לסתימה בצנרת. שאריות אלו יתלכדו ויצברו פסולת נוספת במהירות, מה שיוביל להידרדרות מהירה של הסתימה. בשלב כזה, יהיה קשה הרבה יותר לפתוח את הסתימה ללא שימוש בכלים מכניים וחומרים חזקים ביותר שעלולים לפגוע בצנרת.

שחיקה ודלדול החומר

חומרים חזקים ושוחקים עלולים לגרום לשחיקה, דלדול והידלדלות של הצנרת ממש, במיוחד בצנרת ישנה או רזה יחסית. פגיעה כזו יכולה להוביל לאיבוד אטימות, חלודה ודליפות פנימיות בצנרת.

חמר לפתיחת סתימה

סכנת חנק/הרעלה

חשוב להיזהר גם מפני שאיפת אדי חומרים כימיים החשודים כמסוכנים. בעת שימוש בחומרים כאלה ללא אוורור מספק, האדים עלולים לגרום לסכנת חנק או הרעלה של בני האדם הנמצאים באזור.

זיהום סביבתי

חומרים רעילים שמשתחררים לביוב או לסביבה עלולים לגרום לזיהום קרקע, מקורות מים וקרקעית הים בחומרים מסוכנים. דבר זה עלול להזיק לסביבה, לבריאות הציבור ולגרום לקנסות גבוהים מרשויות הסביבה.

יעילות נמוכה

במקרים רבים חומרים זולים וחלשים פשוט אינם מספיק יעילים בפתיחת סתימות קשות. כך הם לא פותרים את הבעיה ומבזבזים זמן, מאמץ וכסף. דרוש לעתים חומר חזק וממוקד יותר.

איזה חומרים כן רצוי להשתמש בהם?

חומרים ביולוגיים/אנזימטיים המפרקים חומר אורגני כגון שומנים, נייר וכו' באופן יעיל אך ידידותי לסביבה.

תרכובות אקולוגיות ידידותיות לסביבה על בסיס מרכיבים טבעיים.

לעולם אין להשתמש בחומרים לא מאושרים או חומרים כימיים מסוכנים. כמו כן, יש להקפיד על אוורור נאות באזור העבודה. רצוי להיעזר במומחה אם מדובר בסתימה קשה או בצנרת רגישה. העדפה של חומרי פתיחה יעילים וידידותיים לסביבה תבטיח את בריאותכם, תחסוך כסף בטווח הארוך ותמנע נזקים יקרים לצנרת הביתית או העסקית.

נקודה חשובה נוספת היא ההבדל בין חומרים לשימוש חד-פעמי לבין חומרים לשימוש חוזר. חומרים לשימוש חוזר כמו אנזימים ביולוגיים הם לרוב יקרים יותר ברכישה, אך מאפשרים שימוש חוזר ובכך חוסכים עלויות בטווח הארוך. לעומתם, חומרים חד-פעמיים עשויים לעלות פחות לרכישה אך יש לרכוש אותם שוב לכל סתימה חדשה.

בנוסף, חשוב להתחשב בסוג הסתימה והחומר הגורם לה. חומרים שונים מתאימים לסתימות שונות – שומנים, נייר, שיער, חול וכדומה. חומרים מסוימים אינם יעילים בפירוק שומנים אך עשויים להתגבר היטב על סתימות של נייר טואלט. לכן חשוב לזהות את סוג הסתימה ולבחור את החומר המתאים בהתאם.

זמינות וקלות השימוש הן גם שיקול חשוב. חלק מהחומרים זמינים רק בחנויות מקצועיות, בעוד אחרים ניתן להשיגם בכל חנות לבית. כמו כן, מידת הנזילות, המוצקות והריח של החומר ישפיעו על קלות השימוש בו במצבים ביתיים או מסחריים שונים.

מעבר לסוגיית הבטיחות והיעילות, גם נושא ההגנה האישית חשוב מאוד. רבים מהחומרים הכימיים לפתיחת סתימות, גם אלו שנחשבים "בטוחים" יחסית, עדיין מסוכנים בשאיפת האדים או במגע עם העור והעיניים. לכן חשוב להשתמש בציוד מגן אישי כמו כפפות, משקפי מגן וציוד נשימה מתאים בעת השימוש בחומרים אלו.

לבסוף, לא פחות חשוב להפנים שחומרי פתיחת הסתימות אינם תחליף טבעי למניעה ראשונית של הסתימות. מומלץ לאמץ הרגלים שיקטינו את הסיכון לסתימות עתידיות כמו שימוש בפחות נייר טואלט, התקנת מסננים על כיורים וניקוי תקופתי באמצעות חומרי סילוק שומנים זולים וידידותיים לסביבה.

חברת ביוקלין מייבאת ומשווקת מוצרים וטכנולוגיות ממיטב היצרנים בעולם על מנת לאפשר ללקוחותיה פתרונות יעילים ומנצחים בעלות סבירה ואפשרית לכולם משנת 2008. שילוב של חומרים ייחודיים שביוקלין מייבאת ארצה מאפשרים לתת: טיפול לניקוי צנרת משומנים , כולל חומרים לאחזקה שוטפת של קווי הביוב לאחר הטיפול על מנת לשמור עליהם נקיים וחופשים מסתימות וריחות, טיפול לקטילת שורשים במערכת הביוב.

לסיכום

ללא ספק, פתיחת סתימות היא משימה שגרתית ולעתים בלתי נמנעת. אך חשוב להשקיע מחשבה בבחירת חומר לפתיחת סתימות נכון לכך כדי למנוע נזקים משמעותיים. חומרים יעילים וידידותיים לסביבה, המותאמים לסוג הסתימה הספציפי ובטוחים לשימוש, הם המפתח להשגת התוצאה הרצויה תוך מניעת סכנות ונזקים לצנרת, לבני אדם ולסביבה. יש להיזהר מחומרים חריפים מדי, לשקול עלויות והיבטי בטיחות ותמיד לחשוב קדימה על מניעה לטווח הארוך. שמירה על כללי הבטיחות והיגיינה ותשומת לב לפרטים הקטנים יבטיחו שהותקן הסתימה יצליח במשימתו ללא תקלות או סיבוכים מיותרים.

שימו 🤍,

המלאי של המוצרים באתר מוגבל

אל תשכחו להשלים את הרכישה!